Skip to main content

အြန္လိုင္းေပၚမွာေျပာေနၾကတဲ့ "ေတာသား" ဆိုတဲ႔စကားလံုးအဓိပၸါယ္

လူမႈကြန္ရက္ေပၚက”ေတာသား”ဆိုသည့္အသံုးအႏႈန္းမွာ ရြာမွာေနထိုင္ျခင္း ၊ ရြာမွာ ေမြးဖြားျခင္းကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ေၾကာင္း၊အသားျဖဴျခင္း၊ မည္းျခင္းနဲ႔ မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း။လူမ်ဳိး ဘာသာနဲ႔လည္း မဆိုင္ေၾကာင္း။ အလုပ္အကိုင္၊ စီးပြားေရးနဲ႔လည္းမဆိုင္ေၾကာင္း။

အဝတ္အစား၊ အေဆာင္အေယာင္နဲ႔လည္း မပတ္သက္ေၾကာင္း။ မူလတန္းေအာင္ျခင္း၊ ဘြဲ႔ရျခင္းနဲ႔လည္း မဆိုင္ေၾကာင္း။၁၂မ်ဥ္းေစာင္း၊ ၁၄မ်ဥ္းေစာင္းနဲ႔လည္းမဆိုင္ေၾကာင္း။ က်ား၊မ လည္း မခြဲျခားေၾကာင္း။

သာမန္လူနားလည္ႏိုင္ေလာက္သည့္ ဉာဏ္ရည္မ်ဳိး၊ အေတြ႔အၾကံဳမ်ဳိးမ႐ွိဘဲ “ပိန္း” တာကို ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊သြသူ နယူးေယာ့ခ္မွာ ေမြးေမြး၊ စင္ကာပူမွာပဲ အေျခခ်ခ်၊ ပိန္းလ်ွင္ ေတာသားသာျဖစ္ေၾကာင္း။ရန္ကုန္ေလာက္၊ မန္းေလးေလာက္မွာ ပလတ္စတစ္ေကာက္ေနရံုျဖင့္ ေဂ် မဝင္သင့္ေၾကာင္း။ေတာသားဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည့္အခ်က္အလက္မ်ားစြာ ႐ွိေၾကာင္း။

တစ္ရာဖိုးသံုးပုဒ္တန္မ်ားကို အမွန္အကန္ထင္၍ ႐ွဲေနျခင္းသည္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။မခိုင္မာသည့္ သတင္းရင္းျမစ္မ်ားမွ ေပါပါပဲပဲ ဘဒိတ္ကင္းနယူးမ်ားကို ႐ွဲေနျခင္းသည္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။

ဦးျဖဴလံုးသားအလတ္ေကာင္၊ ေဒၚသန္းၫြန္႔သမီးအႀကီးမ၊ မင္းကိုထာဝရခ်စ္ေနမယ့္အလြမ္းသမားေလးဆိုသည့္ အေကာင့္ပိုင္႐ွင္မ်ားသည္ ေတာသား ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားေၾကာင္း။ကိုယ့္ဓာတ္ပံု ကိုယ္တင္တာကို ဖရန္႔ အေယာက္တစ္ရာေလာက္ တက္လုပ္ျခင္းသည္လည္း ေတာသား အျပဳအမူျဖစ္ေၾကာင္း။

(တစ္ရာမျပည့္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ဘဲကိုယ့္ေစာ္ ေလာက္သာ တက္သူမ်ားမပါေၾကာင္း)ဆိုင္ကယ္ေပၚ ခြလည္း တင္၊ မဂၤလာေဆာင္သြားလည္းတင္၊ အလႉမွာ သိမ္ဆင္းေလာင္းလည္း တင္၊ အလကားေန ခ်က္အင္ ဝင္ေနျခင္းသည္လည္းေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။တစ္ေန႔ကို(ေန႔စဥ္) ပုိ႔စ္ သံုးခုေလာက္ပံုမွန္တင္ေနလ်ွင္ ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။

ပံုႏွိပ္မီဒီယာမ်ား၏ တရားဝင္ေပ့ဂ်္ေအာက္တြင္ ဆဲဆို ရမ္းကားျခင္းသည္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။သင္ဇာဝင့္ေက်ာ္၊ လုလုေအာင္ ၊ ေရႊမႈန္ရတီ ဓာတ္ပံုမ်ားေအာက္တြင္ ” နင္ ျမန္မာမဟုတ္ဘူးလား။ ေစာက္႐ွက္မ႐ွိဘူးလား။

နင့္မိဘက မဆံုးမဘူးလား၊ ဖင္တုံးလံုးနဲ႔႐ိုက္ပါလား၊ အမ်ဳိးဖ်က္မ၊ ထိုထက္ၾကမ္းတမ္းသည့္ ဖလမ ၊ မသမ” ဟု ဝင္ေရးလ်ွင္လည္း ေအာ္တို ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။ေပါကားစြဲစြဲျမဲျမဲ ၾကည့္လ်ွင္ ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။ေပါအကယ္ဒမီကို ၿမိန္ရည္႐ွက္ရည္ ေဆြးေႏြးမိလ်ွင္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။

ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကို မ်က္ေျချပတ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေစာက္ဆရာႀကီး ထင္သူမ်ားမွာ ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကို လိုက္လြန္းလ်ွင္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။သေရာ္စာကို သေရာ္စာမွန္းမသိလ်ွင္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။ေဖ့ဘြတ္ ကို ဖြန္ေၾကာင္ရာ အင္ဒက္စထြီႀကီးသဖြယ္ မွတ္ယူသူမ်ားသည္ ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။

ကိုယ္အားေပးရာ၊ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ၊ ကိုယ္ခ်စ္ခင္ရာ လူပုဂၢိဳလ္၊ ပါတီ၊ ဘာသာတရား၊ တိုင္းျပည္ တစ္ခုတည္းကိုသာ အက်ဳံးဝင္သည္၊ အစစ္အမွန္ျဖစ္သည္၊ တရားဝင္သည္၊ ေထာက္ခံအပ္သည္ဟု ယူဆလ်က္ က်န္အဖြဲ႔အစည္း အသင္းအပင္းမ်ားကို တိုက္ခိုက္၊ ေစာ္ကားေနျခင္းသည္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။

အေမေန႔၊ အေဖေန႔၊ ဘာေန႔၊ ညာေန႔မ်ားေရာက္မွ သတိတရ ပို႔စ္တင္ျခင္းသည္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။ေကာ္ပီကူးယူၿပီး ခရက္ထစ္ မေပးျခင္းသည္ ေတာသား လကၡဏာျဖစ္ေၾကာင္း။ေနရာတကာ စဆရက လုပ္သူမ်ားသည္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။ကိုယ့္ထက္ငယ္လို႔ ကိုယ့္ေလာက္ မသိႏိုင္ဟု ယူဆေနျခင္းသည္ ေတာသားအေတြးအေခၚျဖစ္ေၾကာင္း။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို ငပိန္းမဟုတ္ဟု ထင္ျမင္သူမ်ားသည္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။ေတာသား၏ဆန္႔က်င္ဘက္စကားလံုးကို ၿမိဳ႕သားဟု အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူ၍ မရေၾကာင္း။ ထိုသို႔ ဆက္စပ္ သံုးႏႈန္းမိလ်ွင္လည္း ေတာသား ျဖစ္ေၾကာင္း။ေဖ့ဘြတ္ သံုးကာစ အဖိုးအဘြား၊ ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားသည္ ေတာသားျဖစ္ႏိုင္ေခ် မ်ားေၾကာင္း။

အၾကမ္းဖ်င္း ၆၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ၂၀ ေအာက္မ်ားဟု ေယဘုယ်သတ္မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ ထို အသက္အပိုင္းအျခားသည္ အျမဲမွန္ကန္လိမ့္မည္ဟု မယူဆေစလိုေၾကာင္း။ ၂၀ ေက်ာ္ ေတာသားမ်ားလည္း တပံုႀကီး႐ွိေၾကာင္း။ဒီစေတးတပ္စ္က တစံုတေယာက္ကို ရည္ရြယ္သည္ဟု ထင္ျမင္မိလ်ွင္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း။

ေတာသားျဖစ္ျခင္းသည္ သိမ္ငယ္စရာေတာ့မဟုတ္ေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ ႐ွက္ဖို႔ေကာင္းေၾကာင္း။(ဟီးဘာကြာလဲ ေတာ့ မသိဘူးဗ်)ျမန္မာႏို္င္ငံမွာ ေတာသားအလြန္မ်ားျပားေၾကာင္း။ က်ေနာ့္ ဖရန္႔ထဲမွာလည္းေတာသားမ်ားအထိုက္အေလ်ွာက္ရွိေၾကာင္း။

က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ေတာသားျဖစ္ေၾကာင္း

ဘယ္ကမွန္းမသိတဲ့ လူအုပ္ႀကီးကို ႐ွင္းျပေနစဥ္

ဟူး လက္ေညာင္းထွာ ေတာ္ၿပီကြာ....

Credit: အိုင္တီဖိုးခြား

Updates

Theme Editor by Seo v6